Osmi 25 FPS otvara jesensku sezonu filmskih festivala u Zagrebu
Osmi 25 FPS Internacionalni festival eksperimentalnog filma i videa održat će se od 25. do 30. rujna u prostorima Studentskog centra u Zagrebu. U šest festivalskih dana i osam natjecateljskih programa publika će imati priliku upoznati se s kremom recentne eksperimentalne i inovativne filmske produkcije. Festival se u sedam dosadašnjih godina postojanja kvalitetnim i pomno biranim programima uspio upisati u sam vrh najvažnijih europskih festivala specijaliziranih za smjele i odvažne radove koji šire naše razumijevanje filma. Sve projekcije osmog izdanja 25 FPS-a su besplatne.
Pravila za natjecateljski program ove godine su promijenjena, pa su se prijaviti mogli i filmovi do 60 minuta trajanja. Organizatorice i selektorice programa konkurencije Sanja Grbin i Marina Kožul odabrale su intrigantna 32 rada međunarodnih autor(ic)a, od kojih su neki već poznati domaćoj publici, a s radovima dijela odabranih naša će se publika tek upoznati. Kao i svake godine program donosi najbolje od recentne svjetske produkcije, predstavljajući radove koji na neočekivane načine hrabro istražuju mogućnosti pripovijedanja, filmskog jezika i samoga medija.
Roterdamski pobjednički radovi intrigantnih autora u konkurenciji za Grand Prix 25 FPS-a
Dio naslova dolazi ovjenčan nagradama na renomiranim festivalima. "Veliki u Vijetnamu", novi film francuske redateljice Mati Diop, donosi priču koja započinje kao adaptacija Laclosovih Opasnih veza, a završava na obali i ulicama Marseillea, u stilu Alaina Resnaisa, ali s postkolonijalnim twistom. Jedno od najjačih imena japanske eksperimentalne scene – Takashi Makino – snimio je film "Generator", u kojem je u nizu gotovo apstraktnih slika snimljenih iz zraka prikazao Tokio kao organizam koji se istovremeno razara i regenerira. Rad je nastao kao autorova reakcija na katastrofu u nuklearnoj elektrani Fukushima koja je prošle godine pogodila Japan. Oba filma nagrađena su Tigrovima za najbolji film na ovogodišnjem Filmskom festivalu u Rotterdamu.
Prizor iz filma "Palače milosrđa", Garbriela Abrantesa i Daniela Schmidta
Koristeći snimke iz starih ZF-filmova majstori found footagea Christoph Girardet i Matthias Müller u svome će "Meteoru" gledatelje odvesti na nostalgično putovanje krajolicima svemira i filmskoga pulpa, a "Palače milosrđa" Garbriela Abrantesa i Daniela Schmidta zadržat će se na Zemlji, ali na granici stvarnosti i mašte, prošlosti i sadašnjosti. Abrantesov i Schmidtov film mogao bi se opisati kao queer-bajka o dvjema djevojčicama i njihovoj perverznoj baki kroz koju su autori dekonstruirali mitove portugalskog nacionalnog identiteta, a mehanizme različitih oblika represije doslovno doveli do usijanja.
Prizor iz filma "Meteor", Christopha Girardeta i Matthiasa Müllera
Hrvatska premijera novog rada Telcosystemsa, eksperimentalnog spektakla inspiriranog potragom za Božjom česticom
Za sve ljubitelje 'eksperimentalnih spektakala' spomenimo i 'Uznemiren', hrvatsku premijeru zasad posljednjeg uratka nizozemskog tria Telcosystems. Nadahnuto recentnom potragom za Božjom česticom, 'Uznemiren' je plod četverogodišnjeg napornog rada, ali i intenzivno, slojevito (i glasno!) spajanje sedme i računalne umjetnosti koje se može protumačiti kao potraga za skrivenim redom iza kaosa koji nas okružuje. Telcosystems su već poznati domaćoj publici koja je čak dva puta uzastopce mogla uživati u njihovom zagrebačkom nastupu u sklopu 25 FPS-ovog programa Expanded cinema.
Prizor iz filma "Od do", Mirande Herceg
Visoka kvaliteta radova domaćih autora Mirande Herceg i Damira Očka uspješno parira svjetskoj produkciji
U natjecateljskom programu nalaze se i dva filma domaćih autora. 'Od do' Mirande Herceg sastavljen je od snimaka čekaonica i tramvaja iz čijih hladnih i impersonalnih interijera redateljica stvara esej o potrazi za bliskošću, dok 'We saw nothing but the uniform blue of the Sky' Damira Očka kroz motiv naratora s govornom manom koji recitira pjesmu govori o problemima prepoznavanja i tumačenja.
25 FPS posebnim programom odaje počast filmskom mediju i klasicima eksperimentalnog filma snimljenih na vrpci
U proteklo se vrijeme sve više govori o smrti analognog filma. Festival ove godine prije svakog natjecateljskog programa prikazuje sada već klasike snimljene na vrpci, i to ne da bi vrpcu spremio u ropotarnicu povijesti, nego da podsjeti da su prošlost, sadašnjost i budućnost medija – povijest filmske umjetnosti. Program 'Ode filmu' predstavlja kratku šetnju kroz povijest filmske avangarde, a započinje nedavno restauriranim 'Putom na Mjesec' Georgesa Mélièsa, autora koji je prvi sustavno istraživao mogućnosti filma da kroz trik stvori iluziju, a za koji je francuski space-electronic dvojac Air skladao nebeski soundtrack. Nastavit će se antologijskim radovima autora kao što su Hans Richter, Len Lye, Robert Breer, Bruce Conner i Kenneth Anger.
Prizor iz filma "Put na mjesec", Georgesa Mélièsa
Ulaz na sve programe 25 FPS-a Internacionalnog festivala ekperimentalnog filma i videa je besplatan.
Festival se održava u Kinu SC i Teatru &td u sklopu zagrebačkog Studentskog centra.
festival 25 fps eksperimentalni film festival eksperimentalnog filma 25fps
Povratak na popis novosti u odabranoj kategoriji
Komentari (0)
Ukoliko nemate korisnički račun, možete se registrirati.
Top Kino
Top Dvd
Top BluRay
Pretraži projekcije
Trenutno u kinima
- 22.09.2022. u 14:16Počelo je snimanje novih nastavaka serije 'Južni vetar'!
- 19.04.2022. u 08:21Titlovi za minimalac
- 19.04.2022. u 08:20Neobična zanimanja kojima su se poznati glumci bavili prije nego su postali slavni
- 16.03.2022. u 09:12Kako dobiti posao u filmskoj industriji?
- 09.03.2022. u 09:1215 filmskih poslova u industriji zabave