Moj Film na Facebooku Moj Film na Twitteru

Filmovima Dubhouse, Tisuću sunaca i Autofokus najviše nagrada 9. Festivala 25 FPS

NAGRADE I DOGAĐANJA / OBJAVLJENO: 30.09.2013. / Autor: Moj Film Filmovima Dubhouse, Tisuću sunaca i Autofokus najviše nagrada 9. Festivala 25 FPS

Na devetom Festivalu 25 FPS, međunarodnoj filmskoj manifestaciji posvećenoj eksperimentalnom, inovativnom, nezavisnom i umjetničkom filmu koja se održala od 26. do 29. rujna u Zagrebu, bilo je prikazano ukupno 55 filmova te su se održala 4 audio-vizualna performansa. U konkurenciji je prikazano 26 filmova. O najboljim su filmovima odlučivala 2 žirija - međunarodni žiri i domaći žiri kritike. Svaki je član međunarodnog žirija dodijelio individualne nagrade najboljim filmovima iz programa. Žiri su činili: Beatrice Gibson, britanska filmašica i dvostruka dobitnica nagrade Tigar festivala u Rotterdamu, Takashi Makino, japanski filmaš i predstavnik nove generacije japanskih nezavisnih redatelja te dvostruki laureat 25 FPS-a, i Laida Lertxundi, španjolska autorica koja se inspirira tradicijom američke Zapadne obale.

Beatrice Gibson Grand prixom je nagradila film Tisuću sunaca francuske autorice Mati Diop koji istražuje osobno i zajedničko naslijeđe koje je ostavio igrani film Touki Bouki, a koji je 1972. u Dakaru snimio autoričin ujak, filmaš Djibril Diop Mambéty. Gibson je posebno priznanje dodijelila japanskom filmu DUBHOUSE: doživljaj u materijalu br. 52 autora Keia Shichiria i Ryojia Suzukia.

Tisuću sunaca
Prizor iz filma "Tisuću sunaca"

Takashi Makino najboljim je filmom proglasio japanski autora Keia Shichiria i Ryojia Suzukia. Ovaj dobitnik Grand prixa mješavina je dvojakih vizija arhitekta kao tvorca tame i filmskog autora kao donositelja svjetlosti. Film se sastoji od mračnog dijela s crtežima cunamijem prouzrokovane štete 11. 3. 2011. skrivenima u emulziji, te dijela u kojem projektor obasjava tamu omeđenu arhitekturom. Posebno priznanje japanski je filmaš dodijelio austrijskom filmu Izviđanje Johanna Lurfa, autora dobitnika Nagrade kritike Festivala 25 FPS 2008. godine (Vertigo Rush) i Nagrade publike (Gojazni đačić) na 6. Festivalu 25 FPS. 

Dubhouse
Prizor iz filma "DUBHOUSE: doživljaj u materijalu br. 52" 

Laida Lertxundi Grand prix je dodijelila američkom filmu Cvjetanje autorice Naoko Tasake, alegoričnoj priči o medvjedu koji je pojeo cijelu svoju obitelj tijekom zimskog sna, a posebnim priznanjem nagradila je Tisuću sunaca francuske autorice Mati Diop.

Cvjetanje
Prizor iz filma "Cvjetanje"

Ovogodišnji žiri kritike činili su novinar i filmski kritičar Velimir Grgić, filmski i kazališni kritičar, neovisni istraživač i novinar Nino Kovačić i filmski kritičar Stipe Radić. Nagradu kritike dodijelili su kanadskom filmu Maska smrti iz Buffala Mikea Hoolbooma, posebna priznanja dodijelili su radovima Autofokus Borisa Poljaka (Hrvatska) i Između pravilnosti i nepravilnostiMasahira Tsutania (Japan).

Maska smrti iz Buffala autora Mikea Hoolbooma trodijelna je meditacija - vizualna, oralna i taktilna - o opstanku, žalovanju, sjećanju, ljubavi i zajednici, odnosno razgovor između Hoolbooma i likovnog umjetnika Stephena Andrewsa, obojice dugogodišnjih preživjelih od retrovirusa.‘Maska smrti iz Buffala dokaz je potencijala filmskog izraza koji, van klišeja, poetski i direktno transponira najbolnije ljudsko iskustvo, gubitak voljene osobe’, mišljenja je žiri kritike.

Autofokus
Prizor iz filma "Autofokus"

Autofokus ih je osvojio jednostavnim filmskim konceptom koji je uz to voajerski šou pun ljepote i bizarnosti svakodnevnoga. Poljakov film smatrajunepatvorenom ljudskom komedijom o automatiziranoj konzumaciji baštine, meditacijom o narcisoidnosti i malim međuodnosima moći. Autofokus je film o tome što znači biti turist. Između pravilnosti i nepravilnosti Masahira Tsutania po mišljenju je žirija kritike prodorno audio-vizualno iskustvo vratolomnih izmjena ritma neodvojivih od moćne glazbene pozadine, odnosno sinestezija par exellence!

Organizatorice i selektorice Festivala 25 FPS, Sanja Grbin i Marina Kožul, nagradu Green DCP dodijelile su filmu Autofokus Borisa Poljaka uz objašnjenje: ‘Film nas je osvojio svojim vizualnim konceptom i ubojitom rečenicom jednog od protagonista da je kulture previše. Smatramo da filmske kulture kakvom se bavi Boris Poljak, i kulture općenito, nikad nije dosta.’

25 FPS u Art-kinu gostuje u ponedjeljak i utorak, 30. rujna i 1. listopada s dva dugometražna filma, nagrađivanim meksičkim Poslije tame svjetlo Carlosa Reygadasa i kultnim predstavnikom cinema vérité Symbiopsychotaxiplasm: Take One, te dva kratkometražna programa iz natjecateljskog te popratnog programa. Projekcijom pobjedničkih filmova Festivala 25 FPS u subotu 5. listopada u zagrebačkom kinu Tuškanac završit će deveto izdanje ove međunarodne filmske manifestacije.

festival eksperimentalni film 25fps


Povratak na popis novosti u odabranoj kategoriji

Komentari (0)

Komentiraj članak
Kako biste komentirali članak, morate biti prijavljeni.
Ukoliko nemate korisnički račun, možete se registrirati.

Top Dvd

Top BluRay

Pretraži projekcije

Trenutno u kinima

Koji glumac je najimpresivniji u ulozi žene?