ZG80 (2016) - 'Par Excellence' uvreda za inteligenciju
Moram priznati da mi je unatoč silnim ulupanim milijunima, PR-u utemeljenom na Zdravku Mamiću, scenaristu koji 'nikada nije bio na utakmici' i Marakani koja to nije bilo drago što je hrvatski film nakon dugo vremena dobio zasluženu pozornost. Svi mediji su pisali o 'generacijskom filmu' temeljenom na 'staroj školi filmografije i humora' koji će pobuditi nostalgiju. Iskreno, nisam bio impresioniran 'Paradom', a naročito ne 'Crno-bijelim svijetom' koji imaju sreću samo što nisu strana produkcija jer bi u protivnom naišli na izuzetno oštre kritike. Nisam bio fan ni serije 'Prijatelji' no relacija s 'Bitangama i princezama' od nje je napravila epsko remek-djelo. Da, imao sam određene predrasude i rekao sam si pri ulasku u kino s prijateljem da ću ih gurnuti pod tepih. I onda je počelo. Inače ne radim kritike prema hrvatskim filmovima jer naši filmaši imaju probleme s egom i sve kritike njima su pogubne, pa konstrukciju niti ne razmatraju kao opciju ('Mali, kad završiš režiju javi se' - manipulacijska tehnika s kojom pola Hollywooda ne bi režiralo, a filmove nitko ne bi ni gledao jer bi dojam o istima bio zabranjen ako je loš). Nakon ovoga možda zaista više ni neću. Ne pamtim ovoliku količinu dojmova koje sam morao upamtiti jer film ima toliko objektivnih pogrešaka i manjkavosti da ih je zaista teško prepričati. Ne znam ni jel zaslužuje takav (anti)PR, no ne mogu si pomoći.
Već na početku vidimo masu klišeja i nepoznavanje navijačke subkulture - godinama sam išao na utakmice i takve stvari bodu u oči, poput pjesama koje u tom vremenu nisu ni postojale ili ponašanja koje milicija ne bi ni sekunde tolerirala. Skupina prosječnih Boysa, a bogami i prosječnih glumaca skuplja se i odlučuje otići na utakmicu u Beograd. Nisam živio u osamdesetima, ali sumnjam da je na kolodvoru postojala digitalna tabla s rasporedom. Tu se pojavljuje i Krpa (Rene Bitorajac), 'alter ego' kojeg ćemo uskoro viđati i u reklamama za deterdžent. Ne znamo u toj priči ni koja je tekma u igri, ni koja je točno godina, a da budemo do kraja pošteni - ni tko pije i plaća. Zapamtio sam da je u ekipi glavni lik (koji to nije), neki Srbin koji živi u Zagrebu, Dalmoš koji je na dopu i 'suptilno' podsjeća na Gorana Bareta, te neki mucavac koji vrlo loše glumi mucanje. I oni odlaze u Beograd. Koji na trenutke ne izgleda kao Beograd. A Marakana ne izgleda kao Marakana. Sve je lokalizirano pa se Boysi voze u jednom jedinom busu bez pratnje milicije, a tako izgleda i tribina - kao da navijača ima svega onoliko koliko se ima love za statiste i koliko pogađa sam kadar. Scena u terenu je tragikomična, 'specijalni' efekt navijača iza urnebesan, a ništa nema veze s logikom - navijači vrijeđaju Jugu, Tita, psuju po nacionalnoj osnovi, proturječe i ponižavaju par milicajaca... I nikom ništa. Scenarij je napisao autor 'Metastaza' Ivo Balenović i ovo mu je vjerojatno najlošiji tekst još od zadaćnice. Većina scena je posve bespotrebna, popunjava sadržaj, film je nelinearan i pregršt je situacija kada vam je neugodno što to morate gledati, kao kada vam se netko drag sramoti pred auditorijem. A nije riječ o redatelju nego o navijačima.
Humor je najplići zahodski što uopće možete zamisliti - poštapalice djece iz petog osnovne, guzice, prđenja, podrigivanje, velike i male nužde, psovanje koje smo već sto puta čuli u srpskoj kinematografiji, loše ispričane navijačke urbane legende... I Zdravko Mamić. Kojeg 'glumi' Petreković. Kada vidite koji je lik iskorišten kao glavni adut u promociji bude vam smiješno koliki ste glupan ispali. Najbolji glumci su posve sporedne uloge i tu vam također bude zaista neugodno kada vidite velikane glumišta da za male pare moraju glumatati najlošije dijaloge od umotvorina Jelene Veljače. Sam sam pisac i možda pojma nemam, no gledajući ovo znam da svatko ima šanse dobiti pet milijuna iz HAVC-a (sarkazam). Delije jebu babe, Grobari jebu Delije, Torcida se dopa, a Boysi imaju kvocijent inteligencije kao onaj tko ih je takvima zamislio. I vjerujte da vam nisam spojlao gotovo ništa jer je ovo samo 5% uratka. Režija prati sve ostalo - odrezani kadrovi, snimanje kao da gledamo 'cam' snimku nekog stranog filma, čudna logika poentiranja onih malo bitnih scena... Kao 'low budget wannabe' Srđana Dragojevića, s tim da bi ovaj u polusnu odradio bolji posao. Ljubljenje dva puta u 'srcu Srbije', Ceca kao referentna predratna zvijezda (?!), dijelovi Begeša koji su tek kasnije izgrađeni u 'flash' kadrovima - jao, jao, jao... Zaključaka nema - za ovo je 'Tesna koža' svemirski brod, 'Žikina dinastija' zlatni pir, a svaki drugi hrvatski film kao nedosanjani san. Svi kritičari koji pljuju holivudske blockbustere koji su doista loši, trebaju pogledati ovaj film i duboko se zamisliti. A najkomičnije je da bi zbog hajpa mogao vratiti pare. Nisam nostalgičar, ali se poput čangrizavog penzića pitam 'kuda sve ovo uopće vodi'. I za kraj, da - djeca su se na ovo grohotom smijala, a bilo je tu i starijih. Žali bože i para i vremena...
Igor Šeregi rene bitorajac Zdravko Mamić BBB Zg80
Povratak na popis novosti u odabranoj kategoriji
Komentari (1)
Ukoliko nemate korisnički račun, možete se registrirati.
Top Kino
Top Dvd
Top BluRay
Pretraži projekcije
Trenutno u kinima
- 22.09.2022. u 14:16Počelo je snimanje novih nastavaka serije 'Južni vetar'!
- 19.04.2022. u 08:21Titlovi za minimalac
- 19.04.2022. u 08:20Neobična zanimanja kojima su se poznati glumci bavili prije nego su postali slavni
- 16.03.2022. u 09:12Kako dobiti posao u filmskoj industriji?
- 09.03.2022. u 09:1215 filmskih poslova u industriji zabave