Moj Film na Facebooku Moj Film na Twitteru

Gledali smo "Vitez tame: Povratak"

FILMOVI I GLUMCI / OBJAVLJENO: 25.07.2012. / Autor: Mladen Šagovac Gledali smo "Vitez tame: Povratak"

Nema sumnje da je Christopher Nolan jedan od najvećih redatelja današnjice, posebno nove digitalne generacije filmskih stvaratelja. Karijera mu je praktički bez jedne jedine mrlje. Svaki film koji je do sad režirao, i pisao sa svojim bratom Jonathanom, postao je hit. Svaki puta je našao načina da očara publiku i vrati poljuljanu vjeru u kinematografiju. Tako je i sad. Histerija koja je planula onog trena kada je snimio Batman - Početak (2005), za razliku od ostalih filmova neke franšize bazirane na strip super-junacima ne jenjava. Baš naprotiv, njeni plamenovi sežu toliko visoko da će ovu vatru biti nemoguće ugasiti, a ni doseći. Ovo je vrhunac, onaj trenutak u kojem mađioničar ima potpunu kontrolu nad publikom. Barem dok se ne dogodi da netko iz publike pogrešno shvati ono što se zbiva na platnu i učini nešto nepovratno. Nešto što je nemoguće ispraviti, vratiti u natrag. Drogirani luđak je Nolanovu iluziju umalo pretvorio u stvarnost koju ju bi bilo nemoguće ugasiti s kino projektorom.  Bez njega, "Prestige" finalni dio Nolanovog mađioničarskog trika bio bi savršen.

Vitez tame: Povratak

Je li Vitez tame: Povratak stvarno film vrijedan tolike buke? Je, svaka sličica ovog filma vrijedna je svake lipe koja je uložena. Nepošteno bi ga bilo uspoređivati sa ruskim literarnim klasicima, ali pred vama je vrhunac jedne vrste kinematografije kakav Marvelovi superjunaci mogu samo sanjati. Uopće nije pitanje je li Christopher Nolan priču snimio onako kako je prikazana u stripu. Cijelo vrijeme je bio upitan samo način na koji će Nolan pogoniti priču. Je li stvarno subverzivan? Je, samo je ostalo nejasno u kojem smjeru je ta subverzija usmjerena. Vitez tame: Povratak sugerira da je anarhija orkestrirana pojava iza koje u sjeni uvijek čuči neki treći lik, netko kome ćemo se najmanje nadati. Istovremeno će publiku suočiti s tipično američkim porukama da se protiv nasilja može boriti isključivo nasiljem, te sa Gothamom kao sintagmom današnjeg financijski polariziranog društva u kojem novac koji držimo doma ispod madraca nema vrijednost bez onog koji kola burzom, a kojim bankari, hladnokrvno bacanjem kovanice (pismo/glava) kao da je u pitanju odluka hoće li pojesti hot-dog sa senfom ili kečapom, odlučuju kako će trgovati. Na kraju filma Christopher Nolan je taj koji odgovara na pitanja postavljena između redaka. Može li se uopće današnji svjetski poredak promijeniti, ima li ga smisla mijenjati, i vrijedi li zbog takvog društva poginuti?

Tom Hardy Bane

Odabir glumca glavnog negativca je grandiozan gotovo kao i u prethodnom filmu. Tom Hardy je fantastičan odabir za Banea. Šteta je jedino što zbog maske koja prekriva njegovo lice nije iskorišten potencijal Hardyjevog luđačkog lica (film Bronson), a ni intervencija s glasom koji ovako previše podsjeća na Dartha Vadera nije najsretniji odabir. No, scenarij se pobrinuo da Bane u filmu svakog trena bude planski ispred svega što će učiniti, ali, i da bude podjednako lud kao Jocker prije njega. Povezivati Banea s kompanijom Bain Capital nema previše smisla jer lik osmišljen još 1993. godine. Za ovaj film, odnosno za Batmana, bitne su  dvije žene (i to su jedine uočljive žene u filmu) koje su dijametralno suprotstavljeni svjetovi. Prva je Selina Kyle (Anne Hathaway) koja predstavlja malog čovjeka koji bespoštedno traži izlaz za sebe, a druga je bogata korporativka Miranda (Marion Cotilard) koja predstavlja visoko društvo koje je naizgled filantropski posvećeno boljitku malog čovjeka. Obje, pak, predstavljaju žensku karakternu prevrtljivost koja za Batmana znači spas ili propast. Uz stare likove poput Foxa (Morgan Freeman) i načelnika policije Jamesa Gordona (Gary Oldman), nova pojava je policajac John Blake (Joseph Gordon-Levitt) za kojeg publika relativno brzo može shvatiti kakva mu je budućnost namijenjena.

Anne Hathaway

Christopher Nolan je postavio jedan nedokučiv nivo kada je u pitanju brak stripa i filma. Vitez tame je toliko dobro režirani serijal da bi činjenica da je došao kraj obožavateljima mogla doslovno slomiti srce. Britko napisan, sa scenarijem ispunjenim slojevitim likovima od kojih je svatko još nešto više od onoga što publika u danom trenutku vidi. Režiran tako da svaki detalj ima svoje mjesto i vrijeme, umalo briljantan holivudski spektakl u kojem vizualno ostaje kulisa zbivanja a ono što oduzima dah su prevrati. Christopher Nolan se još jednom pokazao poštenim prema publici jer nije za sve koristio CGI, Batman nije snimljen kako sjedi na dasci na preko koje je poslije kompjuterskom grafikom tapecirana slika motora, nego su i dalje korišteni stvarni modeli Batpoda i Tumblera. Čak je prilikom snimanja filma došlo do sudara Batpoda i IMAX kamere. Što nas vodi do pitanja IMAX 3D ili standardni format? Svejedno je. Premda je Nolan redatelj koji se debelo oslanja na vizualno koje prezentira širokim a tjeskobnim, za razliku od ostalih redatelja koji su upali u 3D zamku narativne banalnosti, njemu je bila i ostala najbitnija priča.

Vitez tame: Povratak - Trailer

Osam godina nakon što je Batman preuzeo krivnju za zločine koje je počinio Two Face, u Gothamu vlada prividni mir iza kojeg leži očiti materijalni jaz među stanovnicima nad koje se nadvija oluja koja prijeti konačnim uništenjem. Ovaj puta armadu antagonista predvodi glomazni, mišićavi i ćelavi Bane. Jedini koji im se može suprotstaviti je mračni super bogati super-junak koji će ovaj puta istovremeno voditi borbu na nekoliko fronti. Uz anarhoidnog Banea i vlastitu karakternu podvojenost, Batman je sada suočen s duhovima vlastite prošlosti koji će ga u jednom trenutku odvesti na pogrešan zaključak. Isto što čini svojem protagonistu, Christopher Nolan čini i publici. Tu leži genijalnost ovog redatelja koju neće uspjeti zasjeniti ni nadrogirani luđak koji si je umislio da je Jocker. Možda je ubojica (ime mu namjerno ne želim napisati) Aurore uspio postati finalna crna točka filma Vitez tame: Povratak, ali time nije (nadam se) uspio uništiti romansu koja vlada između Christophera Nolana i publike.

Anne Hathaway batman recenzija Morgan Freeman Christopher Nolan imax Mladen Šagovac Gary Oldman Vitez tame Tom Hardy Christian Bale Dark Knight Rises Dark Knight Joseph Gordon Levitt Bane Catwoman vitez tame povratak robin Marion Cotilard gotham two face jocker


Povratak na popis novosti u odabranoj kategoriji

Komentari (3)

djCvrle 27.07.2012. u 22:53:57 Evo još sa svježim dojmovima,ostaje mi dojam da sam očekivao malo više od ovog zadnjeg djelića mozaika Nolanove trilogije.Glumačka ekipa solidna,soundtrack odličan,negativac Bane,hm,nije ni do do koljena Jokeru i maestralnom Heathu Ledgeru,čak me i ta maska i govor pomalo smetala i previše podsjećala na Dartha Vadera,kao i pomalo prebrza i prelagana pogibija dotičnog.Možda će Director's cut verzija biti još bolja,nadajmo se.Uglavnom solidno,možda se drugi ne slažu sa mojom kritikom…
Susi30 29.07.2012. u 19:41:09 Odgledala sam film...film je po meni je cak bolji od Dark Knight-a..mozda vise zbog toga sto mi vuce na Batman Begins, koji je po meni najbolji Batman...Bane i Joker potpuna dva razlicita negativca nemoguce ih je usporediti..jabuke i kruske...Tom Hardy nije me se nesto posebno dojmio za razliku od Ledger-a i njegove glume..po meni je Joker jos uvijek najbolji negativac ove trilogije..al je TDKR za dlaku bolji od TDK-a:))
karuro 30.07.2012. u 02:36:39 Po meni je ovaj film razocaranje, ni priblizno uvau osjecaj kao nakon prvi put odgledanog TDK. Cak bi bio dobar da pred kraj sa obratom nije usrao + to sto je nakenjao u film neke stvari koje nemaju veze sa stripom niti sa icim... Po meni TDK bolji
Komentiraj članak
Kako biste komentirali članak, morate biti prijavljeni.
Ukoliko nemate korisnički račun, možete se registrirati.

Top Dvd

Top BluRay

Pretraži projekcije

Trenutno u kinima

Koji glumac je najimpresivniji u ulozi žene?